Elmetor - silniki elektryczne, falowniki, motoreduktory, części silników elektrycznych
Jesteśmy przedstawicielem krajowych producentów silników elektrycznych: FSE Besel S.A., Celma Indukta S.A., ATB Tamel S.A., FAE Ema Elfa Sp. z o.o.
Silniki FSE Besel S.A., Celma Indukta S.A., ATB Tamel S.A., FAE Ema Elfa Sp. z o.o.
OFERTY SPECJALNE

SZYBKI KONTAKT:
  mobile 511-048-221
  mobile 515-096-340
  silniki@elmetor.pl

MOTOREDUKTORY, PRZEKŁADNIE DO SILNIKÓW ELEKTRYCZNYCH


Motoreduktory

Motoreduktor to elektromechaniczny układ napędowy, którego zadaniem jest zmiana prędkości obrotowej oraz momentu obrotowego. Szeroki zakres mocy i obrotów sprawia, że urządzenia tego typu znajdują zastosowanie w niemal każdej gałęzi przemysłu jako jednostka napędowa ogólnego przeznaczenia.

Parametry, które należy uwzględnić przy wyborze urządzenia to:
- obroty wału wyjściowego,
- moment wyjścia,
- moc,
- sprawność,
- współczynnik przeciążenia,
- pozycja pracy.

W ofercie posiadamy reduktory i motoreduktory następujących producentów:
- Bonfiglioli
- Chiaravalli
- DKM
- Motovario
- Nord
- SITI
- Varvel
- Transtecno

W przypadku zainteresowania prosimy o kontakt w celu doboru właściwego urządzenia.

   Oferta »   

Motoreduktory

Maszyny i urządzenia przemysłowe zazwyczaj do pracy potrzebują napędu. Nie zawsze może nim być tradycyjny silnik elektryczny, który charakteryzuje się niewielkim momentem obrotowym przy jednoczesnej dużej prędkości. Wzajemny stosunek tych dwóch parametrów jest ważny dla efektywności pracy sprzętu. Dlatego silnik z reduktorem obrotów zastępuje rozproszony układ napędowy. Stanowi on często wybieraną alternatywę dla tradycyjnych systemów napędowych.

Co to jest motoreduktor?

Motoreduktor jest spójnym konstrukcyjnie urządzeniem, a jednocześnie maszyną napędową, na którą składają się przekładnia mechaniczna oraz napęd elektryczny. Urządzenie to może też być wyposażone w elementy dodatkowe takie jak hamulec lub jednokierunkowe sprzęgło. Cechą, która wyróżnia reduktor obrotów silnika elektrycznego, jest połączenie kilku podzespołów w jednym elemencie o określonych parametrach. Są to pozycja pracy, moment obrotowy oraz prędkość obrotowa.

Motoreduktor z silnikiem zwalnia konstruktora maszyny z konieczności wykonywania skomplikowanych obliczeń w celu dopasowywania parametrów każdego urządzenia oddzielnie. Do zalet tego rozwiązania można też zaliczyć zajmowanie znacznie mniejszej przestrzeni niż w przypadku układów napędowych rozproszonych oraz możliwość osiągania kilku tysięcy przełożeń, dzięki wielostopniowym przekładniom.

Jak działa motoreduktor?

Podstawę pracy motoreduktora stanowi przekładnia wyposażona w pary kół zębatych. Mają one charakter stopniowy, co oznacza, że każda kolejna para zmienia w określonym zakresie parametry pracy urządzenia. Zmiany te polegają na zwiększaniu momentów obrotowych przy jednoczesnym zmniejszaniu prędkości pracy silnika. Jednocześnie następuje przeniesienie mocy ze strony silnika na stronę wyjściową, gdzie znajduje się napędzane urządzenie.

Przekładnia motoreduktora może być zbudowana z różnej liczby par kół zębatych o różnych parametrach. Od tej kombinacji zależy przeznaczenie jednostki napędowej do pracy ciągłe, przerywanej oraz do małych, średnich lub dużych obciążeń.

Typy motoreduktorów

Motoreduktor z silnikiem nie zawsze ma taką samą budowę. Zależnie od zastosowanych rozwiązania urządzenia te dzieli się na kilka typów. Są to:
  • motoreduktor walcowy – pracujący w oparciu o przekładnię walcową, charakteryzujący się sprawnością na poziomie nawet 97%, wyjątkowo trwały, a jednocześnie jeden z najtańszych wariantów.
  • motoreduktor płaski – to motoreduktor walcowy z możliwością rozbudowy przekładni o kilka stopni przełożenia,
  • motoreduktor ślimakowy – ma prostą konstrukcję i jest prawie bezobsługowy. Jego cechą jest samohamowanie w sytuacji, gdy dojdzie do usterki. Tego typu motoreduktor z silnikiem jest najczęściej wykorzystywany w urządzeniach przemysłowych,
  • motoreduktor stożkowy – jest zbudowany tylko z dwóch kół zębatych i umożliwia równoległe przeniesienie mocy,
  • motoreduktor planetarny – wyposażony w przekładnię planetarną.

Więcej informacji na temat motoreduktorów znajdziesz we wpisie: Co to jest motoreduktor?

Typ urządzenia napędowego warunkuje dobór motoreduktora do konkretnego zastosowania. Przykładowo motoreduktor walcowy jest zalecany tam, gdzie nie jest wymagana duża redukcja, w przeciwieństwie do jego płaskiego wariantu. Natomiast ślimakowy motoreduktor znajduje zastosowanie tam, gdzie jest niezbędna duża redukcja przy jednoczesnej niewielkiej mocy. Typowe zastosowania motoreduktorów to napędzanie linii transportowych, przemieszczanie, podnoszenie i upuszczanie towarów w przemyśle motoryzacyjnym, spożywczym, robotyce, w sortowaniu i wydawaniu towarów oraz w wielu innych miejscach. Poszczególne modele z naszej oferty prezentuje katalog motoreduktorów.