Silniki dwubiegowe

FSE Besel S.A.
silniki dwubiegowe

Celma Indukta S.A.
silniki dwubiegowe

Celma Indukta S.A. silniki
dwubiegowe wentylatorowe serii Q

Celma Indukta S.A. silniki dwubiegowe wentylatorowe serii W

ATB Tamel S.A. silniki dwubiegowe

Silniki dwubiegowe

Silniki dwubiegowe to ekonomiczne rozwiązanie do zastosowań wymagających dwóch prędkości. Stosunkowo prosta konstrukcja zmniejsza ryzyko awarii. Silniki dwubiegowe mogą napędzać wentylatory, pompy, wciągniki i inne maszyny z dwiema różnymi prędkościami bez przetwornicy częstotliwości.

Elmetor oferuje silniki dwubiegowe trójfazowe o różnej częstotliwości, prędkości i szerokim zakresie mocy. Są to urządzenia takich producentów jak: FSE Besel, Celma Indukta oraz ATB Tamel.

Proponowane jednostki napędowe charakteryzują się niskimi kosztami eksploatacji, elastycznością i dobrym stosunkiem ceny do jakości. Wytrzymałe silniki zamknięte są w solidnej obudowie zapewniającej stabilną pracę.

Ze względu na swoje właściwości urządzenia mają bardzo szerokie zastosowanie. Mogą być wykorzystywane w wielu gałęziach przemysłu, budownictwie czy górnictwie. Posiadamy w sprzedaży różne rodzaje silników dwubiegowych, dlatego z pewnością znajdziesz model, który spełni Twoje wymagania.

Silniki elektryczne dwubiegowe – zasada działania

Silniki dwubiegowe są przeznaczone do pracy z dwoma, rzadziej trzema stałymi prędkościami, które można w prosty sposób przełączać. Stanowią alternatywę dla przetwornic częstotliwości – bez problemu można je zamontować w maszynach i instalacjach przemysłowych.

Prędkości obrotowe napędu wynikają z odpowiedniej liczby par biegunów. Dzięki zastosowanej technologii prędkość i moc można łatwo dostosować do wymagań aplikacji, co w rezultacie prowadzi do znacznych oszczędności energii. Dlatego silniki dwubiegowe zaliczane są do urządzeń energooszczędnych i przyjaznych dla środowiska.

Silnik dwubiegowy 3-fazowy

Oferowane jednostki napędowe mają różne napięcie i zasilane są prądem trójfazowym. W zależności od wybranej konstrukcji i sposobu podłączenia silnika dwubiegowego mogą mieć:

  • jedno uzwojenie,
  • dwa uzwojenia.

W silnikach dwubiegowych z jednym uzwojeniem musi być stosunek 2 do 1 między niską a dużą prędkością. Tego rodzaju jednostki napędowe zostały wyposażone w biegun szeregowy. Są one uzwajane z tą samą prędkością, ale po ponownym podłączeniu uzwojenia liczba biegunów magnetycznych w stojanie podwaja się, a prędkość silnika zmniejsza się do połowy pierwotnej prędkości.

Dwie różne prędkości obrotowe i sposoby przełączenia zapewniają różne moce i początkowe współczynniki momentu obrotowego. Dzięki temu silnik ten ma wiele zastosowań.

Z kolei silnik z dwoma uzwojeniami został zaprojektowany w taki sposób, że w rzeczywistości na jednym stojanie są uzwojone dwa silniki. Jedno uzwojenie, w momencie podłączenia do zasilania, daje jedną z prędkości. Natomiast drugie uzwojenie odpowiada za większe obroty.

W silnikach trójfazowych dwubiegowych jest używany przełącznik skierowany w stronę cewki wysokiej lub niskiej prędkości. Ten rodzaj silnika wykorzystuje cewki do wytworzenia dwóch różnych pól magnetycznych, co skutkuje dwiema oddzielnymi prędkościami.

Dlatego dwubiegowy silnik z dwoma uzwojeniami jest bardzo uniwersalny i może być użyty do uzyskania prawie dowolnej kombinacji prędkości silnika, które nie muszą być ze sobą powiązane stosunkiem prędkości 2:1.