Przekładnie walcowe proste
- Strona główna
- Przekładnie walcowe proste

DOBÓR PRZEKŁADNI WALCOWYCH PROSTYCH INDYWIDUALNE

PRZEKŁADNIA WALCOWA PROSTA DRC01

PRZEKŁADNIA WALCOWA PROSTA DRC02

PRZEKŁADNIA WALCOWA PROSTA DRC03

PRZEKŁADNIA WALCOWA PROSTA DRC04
Zapraszamy do kontaktu z działem technicznym
Przekładnie walcowe
W przemyśle można spotkać wiele rozwiązań, których celem jest podniesienie wydajności i jakości produkcji. Do takich technologii zaliczają się przekładnie walcowe, które należą do jednych z najczęściej stosowanych mechanizmów montowanych w maszynach. Trzon takich konstrukcji stanowią koła walcowe o równoległej osi obrotu i leżące w tej samej płaszczyźnie.
Przekładnia walcowa prosta
To bardzo wytrzymałe i wydajne rozwiązanie, którego zastosowanie przynosi wiele korzyści. Z tego względu przekładania walcowa prosta często spotykana jest w konstrukcjach maszyn.
Najważniejszą jej zaletą jest to, że mechanizm przekazuje moc bezpośrednio z jednego wału na drugi. Dlatego przekładnia, mimo że ma nieskomplikowaną budowę, umożliwia przenoszenie naprawdę dużych obciążeń. Jednocześnie wyróżnia się cichą pracą i wysoką sprawnością. Wymaga jednak odpowiedniego smarowania.
Motoreduktory walcowe żeliwne
Przekładnie walcowe poddawane są bardzo dużym obciążeniom oraz pracują w trudnych warunkach, dlatego muszą być wyprodukowane z wysokiej jakości materiałów. Przeważnie wykonane są z żeliwa, a więc specjalnie utwardzanej mieszanki stali oraz węgla. Dzięki temu mechanizm zębaty jest chroniony i odporny na działanie wysokich temperatur oraz substancji chemicznych. Ze względu na te właściwości motoreduktory walcowe żeliwne mają zastosowanie w wielu branżach. Wykorzystywane są między innymi w przemyśle spożywczym, farmaceutycznym, chemicznym oraz metalurgicznym.
Budowa silnika z przekładnią walcową
Motoreduktory walcowe to systemy napędowe składające się z przekładni walcowej i silnika elektrycznego. Mechanizmy mają ustawiony w jednej prostej linii wał silnika i wał wyjściowy, stąd też ich nazwa – przekładnia walcowa prosta.
Urządzenie może być wyposażone w dowolną jednostkę napędową oraz w dodatkowe elementy, takie jak hamulec lub jednokierunkowe sprzęgło. Całość przeważnie jest zamknięta w kompaktowej obudowie, wykonanej z żeliwa lub wysoko gatunkowej stali.